Kalo nak,KLIK! Kalo xnak,KLIK JE..
HERBALIFE
BERMINAT MENCUBA HERBALIFE
Sila isi form di bawah >>>
Nama:
Email Anda:
NO H/P
Program Pilihan Turun berat badan
Naik berat badan
Improve kesihatan
Tambah tenaga
Improve skin
Jana pendapatan tambahan
Lokasi Anda

Friday, April 16, 2010

Penulisan Artikel - Tujuan



Assalamualaikum pd semua,kali ini MrSyuko ingin berkongsi mengenai penulisan artikel dgn kawan2 semua. Terdapat beberapa panduan yg ingin dikongsikan :

Perkara pertama yang perlu dititikberatkan dalam penulisan artikel, anda harus tetapkan tujuan anda dalam menyiapkan sesuatu artikel. Dalam erti kata lain, anda harus mempunyai objektif bagi artikel tersebut. Jika tidak ditetapkan objektif bagi artikel anda, dibimbangi anda akan tersasar dari perkara yang ingin dibincangkan.

Melalui penulisan artikel, jika anda fokus dengan objektif artikel yang ingin ditulis, anda akan berjaya dalam:
1. Membina kredibiliti.
2. Membina tahap professional.
3. Membina tahap kepakaran.
4. Mendapatkan traffik ke laman jualan atau blog.
5. Mendapat keuntungan melalui maklumat yang dikongsi.
6. Meraih pendapatan jika penulisan dijadikan bidang pilihan.
7. Menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pengguna internet.
8. Dan banyak lagi yang dapat diperoleh hanya dengan menulis.

Saya ingin bincangkan sedikit berkenaan ‘Mendapatkan traffik ke laman jualan atau blog’.
Perkara ini jelas jika anda seorang usahawan internet. Penulisan artikel adalah antara sumber traffik percuma yang terbaik dalam memasarkan sesuatu perniagaan. Saya mengatakan sebegitu kerana penulisan artikel mampu membawa pembaca yang betul-betul berminat sahaja ke laman web atau blog anda. Perkara ini banyak berkaitan dengan enjin carian (contoh: google).
Untuk pengetahuan anda, enjin carian begitu sukakan artikel yang kaya dengan informasi. Jika anda sediakan artikel yang penuh dengan kata kunci dan berkait rapat dengan tajuk artikel, enjin carian pasti anugerahkan laman web atau blog anda dengan hit pembaca yang sangat tinggi. Jangan pula anda tulis artikel untuk dapatkan hit yang tinggi daripada enjin carian sahaja, tetapi tulislah untuk pembaca yang inginkan informasi. Jika anda tulis artikel dengan tujuan untuk menarik traffik semata-mata, saya yakin, hit tinggi yang anda terima tadi, akan menyusut sedikit demi sedikit.
Untuk lebih fokus dalam penulisan artikel, tulislah perkara yang betul-betul anda minati. Contohnya: Anda mempunyai minat dengan permainan bola sepak atau hal-hal memasak atau apa sahaja, tulislah perkara yang diminati dengan penuh pengetahuan. Jika anda tulis sebegitu, saya pasti anda akan berjaya untuk menulis dengan lebih bertujuan dan berobjektif.






0 comments: